Vestigingen & Afdelingen beheren

Standaard beschikt het systeem over één vestiging met daarin één afdeling. Wanneer een bedrijf over meer dan 40 medewerkers beschikt, dan adviseren wij om gebruik te maken van meerdere afdelingen.

Het voordeel van het gebruik van extra afdelingen is dat iedere afdeling zijn eigen
medewerkers en instellingen heeft. Dit maakt het rooster en de urenregistratie een
stuk overzichtelijker doordat niet alle medewerkers in één overzicht worden
weergegeven.

Voordelen van werken met afdelingen

  • Nieuwsberichten kunnen per afdeling worden geplaatst
  • Het rooster kan per afdeling gemaakt worden
  • Uren kunnen per afdeling geregistreerd worden
  • Rapportage kan per vestiging/afdeling gedaan worden
  • Personeelslijst word per afdeling getoond
  • Afwezigheid word per afdeling aangevraagd
  • Medewerkers uitwisselen tussen verschillende afdelingen

Vestigingen & Afdelingen toevoegen
Het toevoegen van een vestiging kan via Instellingen > Locaties.
U krijgt hier een overzicht van alle vestigingen en afdelingen in het systeem.

+Locatie groep voegt een vestiging toe aan het systeem.
+Locatie kun je in een vestiging een afdeling toevoegen.

Om een vestiging toe te voegen klikt u op “+Locatie groep”.

Om een afdeling aan deze vestiging toe te voegen klik je op ‘+Locatie’.

Vestigingen & Afdelingen wijzigen
Door achter de naam van een vestiging op het potlood icoon te klikken, kan een vestiging of afdeling gewijzigd worden.

Let op! Wanneer een afdeling wordt gedeactiveerd en gebruikt wordt gemaakt van klokken zonder rooster. Pas dan de standaard afdeling aan naar de nieuwe klok afdeling. Zo worden de urenregistraties op de juiste afdeling weggeschreven. Lees verder…

Vestigingen & Afdelingen verwijderen
Door achter de naam van een vestiging of afdeling op de prullenbak te klikken, wordt de vestiging of afdeling gedeactiveerd. Wanneer een vestiging wordt gedeactiveerd worden ook direct alle onderliggende afdelingen gedeactiveerd.

Let op dat u voordat u een vestiging of afdeling deactiveert de medewerkers in “Teams & toegangsrechten” update.

Wisselen tussen Vestigingen & Afdelingen
Na het aanmaken van een vestiging of afdeling kunt u rechts bovenin schakelen tussen de verschillende afdelingen, of alle afdelingen aanvinken zodat dit volledig zichtbaar is.

 

Related Articles